Vinjete uz nove tablice, koliko će to koštati

Bez autora
Sep 27 2010

Uz nove registarske tablice, obavezne i nalepnice na vozilu. Vinjete su u nekim državama imale neslavan kraj. Dugo očekivane nove registarske tablice počeće da se izdaju početkom februara, a sa njima, u “paketu”, dolazi još novina. Vozači će, tako, po prvi put imati obavezu da na šoferšajbnu nalepe specijalnu nalepnicu koja će biti potvrda registracije. Na taj način biće vidljivo da je vozilo uredno registrovano. Nalepnica dokazuje i da je automobil prošao tehnički pregled, ali i da ima obavezno osiguranje. Vlasnici će svake godine prilikom obnavljanja registracije dobijati drugu nalepnicu. Uvođenje ovih vinjeta predviđeno je novim Pravilnikom o registraciji. U policiji niko nije mogao da nam kaže da li će i koliko zbog ove novine poskupeti registracija. Nalepnica će, najverovatnije, imati hologram kako bi se sprečilo falsifikovanje. Ovakve vrste zaštite će, naravno, koštati. Vozači strahuju da će se troškovi “pokriti” iz njihovog džepa...

Vinjete uz nove tablice, koliko će to koštatiUz nove registarske tablice, obavezne i nalepnice na vozilu. Vinjete su u nekim državama imale neslavan kraj.

Dugo očekivane nove registarske tablice počeće da se izdaju početkom februara, a sa njima, u “paketu”, dolazi još novina. Vozači će, tako, po prvi put imati obavezu da na šoferšajbnu nalepe specijalnu nalepnicu koja će biti potvrda registracije.

"Na taj način biće vidljivo da je vozilo uredno registrovano. Nalepnica dokazuje i da je automobil prošao tehnički pregled, ali i da ima obavezno osiguranje. Vlasnici će svake godine prilikom obnavljanja registracije dobijati drugu nalepnicu", kažu za "Večerenje novosti" kažu u MUP Srbije.

Uvođenje ovih vinjeta predviđeno je novim Pravilnikom o registraciji. U policiji niko nije mogao da nam kaže da li će i koliko zbog ove novine poskupeti registracija. Nalepnica će, najverovatnije, imati hologram kako bi se sprečilo falsifikovanje. Ovakve vrste zaštite će, naravno, koštati. Vozači strahuju da će se troškovi “pokriti” iz njihovog džepa.

Vinjete su već uvedene u nekoliko evropskih država i uglavnom su kod vlasnika vozila dočekivane “na nož”.

Najlošija iskustva imala je Slovenija, gde su se nalepnice pokazale kao potpuni promašaj, pa su povučene iz upotrebe. Vinjete su uvedene Zakonom o bezbednosti drumskog saobraćaja 1. maja 1998. godine, ali je njihova primena počela tek početkom 2002. godine.

Osim važenja tehničkog pregleda i osiguranja, sadržala je i podatke o plaćenoj drumarini. U početku je bilo predviđeno da na njoj budu i podaci o registraciji i vlasniku, ali je to zbog pritiska javnosti odbačeno, uz obrazloženje da se radi o povredi privatnosti.

Prema rečima Alenke Klepac, iz Ministarstva unutrašnjih poslova Slovenije, nalepnice su drastično poskupele registraciju i izazvale velike redove građana koji su satima čekali pred šalterima organizacija koje se bave registracijom vozila.

Posle tri godine primene, MUP Slovenije je utvrdio da saobraćajne nalepnice nisu ispunile cilj - nadležne službe nisu mogle lakše da kontrolišu ispunjava li vozilo sve tehničke uslove niti je njima pojednostavljen proces registracije.

Dodatni bes građana izazvala je paprena cena tog “parčeta papira”, iako je administracija tvrdila da ne zarađuje ništa. Vinjete su 20. aprila 2005. godine konačno ukinute. U celini ih je odmenila saobraćajna dozvola, koja je ponovo postala jedini merodavan dokument kojim vozač dokazuje da je vozilo tehnički ispravno i da je platio sve dažbine i registraciju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik